Detectivă de ocazie – Laura Stanciu – Recenzie Alina Dinu

Simt că am fost prea serioasă în ultima vreme și am citit mult prea mult thriller. Dar când vreau o pauză nu întrerup cu totul lectura, ci mai degrabă mă reorientez. Fantasy, romance, SF sunt date la o parte când nimeresc o ficțiune ce pune accentul pe umor. Sunt vinovată de râsete și lacrimi incontrolabile atunci când sunt captivată și emoționată de o poveste, iar cartea care îndeplinește criteriile are un mare plus din partea mea. Și cum de lacrimi triste nu vreau să am parte momentan, „Detectivă de ocazie” mi-a asigurat lacrimile vesele, provocate de bucuria descoperirii unei aventuri de pomină.Autoarea Laura Stanciu debutează puternic cu o carte încadrată în chicklit, o combinație de gen umoristic, detectivist, thriller și romance subtil care stârnește simpatii pentru stilul abordat și încântă prin unda de prospețime adusă raftului cu cărți odată cu personajul viu colorat și irecuperabil de ispititor, și acțiunile pline de savoare și primejdioase la care este supus. „Detectivă de ocazie” se creează în jurul unui scenariu demn de romane polițiste, implicând crime și un vinovat bine ascuns, asemeni motivului, o anchetă pe care un personaj cu minte ageră și spirit mereu curios și-o însușește cu riscurile de rigoare. Însă dincolo de planul acesta trepidant, în care și cititorul ajunge să joace rol de detectiv, se desprinde o ficțiune captivantă prin prisma unei imagini care pe cât este de previzibilă – căci personajului principal îi este destinată o aventură parcă desprinsă din filme – , pe atât este de amuzantă și tipică poveștii care nu plictisește ori de câte ori o întâlnești. Laura Stanciu nu s-a ferit de clișee, ci le-a integrat plăcut, și în întregul de mistere a reușit să pună în fața cititorului o carte care atrage atenția și înseninează.

Recenzia completă aici.