Legături fatale – Alina Cosma – recenzie Alina Geambașu

Editura: Petale Scrise
Anul aparitiei: 2019
Numărul de pagini: 298
Gen: romantic suspans, thriller-romance 18+

Soarta nemiloasă îi desparte pe Patricia și Filip, dar dragostea lor dăinuie peste decenii.
În prezent, Diana, o tânără masterandă în IT,
și Marius, polițist sub acoperire care și-a dedicat întreaga viață pentru a-și răzbuna eroul, bunicul ucis cu sânge rece, se întâlnesc și încearcă să rezolve misterele familiilor lor. Însă un criminal în serie îi vânează din umbră.
Ce po
ți face când cel care ar trebui să te protejeze este diavolul în persoană?

În ultima vreme, autoarea Alina Cosma a reușit să mă surprindă cu niște povești foarte interesante – povești complexe, impresionante, care reflectă natura omului, cu toate laturile lui întunecate. Situațiile neașteptate, dramatice, în care sunt puse personajele sale, m-au făcut adesea să stau cu sufletul la gură, așteptând să văd dacă vor scăpa cu bine la final. Iar faptul că știe să îmbine cu dibăcie elementele de suspans cu cele romantice, m-a făcut să îi apreciez și mai mult scrierile. Însă, de această dată a reușit să mă ia pe nepregătite cu o poveste care pur și simplu mi-a dat fiori pe șira spinării. Mi-am dorit foarte mult să citesc cartea, mai ales că știam că acest thriller a fost scris în colaborare cu Marius Andrei (o persoană pe care o apreciez din mai multe puncte de vedere: umor, imaginație extrem de bogată, atenție distributivă etc.), și eram convinsă că rezultatul finit mă va încânta, dar nu credeam că cei doi vor reuși să mă șocheze cu o tematică atât de tulburătoare și bulversantă. Ei bine, au reușit. Cu brio!

,,Legături fatale” este un thriller romance tulburător și întunecat, un roman care reușește, pe de-o parte, să incite imaginația cititorului cu scene fierbinți, erotice, iar pe de altă parte, să-i zdruncine mintea cu scene dure, absolut cutremurătoare, motiv pentru care este interzis minorilor sub 18 ani. Povestea este captivantă, periculoasă și, în același timp, plină de suspans, iar acțiunea este suficient de credibilă încât să poată curma neîncrederea cititorului.

Autoarea ne conduce prin tenebre, în cotloanele întunecate ale minții umane, apoi spre lumină, într-o manieră inedită. Nu își lasă cititorul blocat în acele pasaje macabre, ci îl determină să treacă peste ele, prin intermediul unor scene romantice, momente de emoție pură, trăiri intense. Poate că pare absurd să treci de la ceva dur și înfricoșător, la ceva sensibil și frumos, dar, în mod paradoxal, Alina reușește să mențină echilibru între cele două laturi extreme.

De altfel, dacă aș fi întrebată ce anume mi-a plăcut la romanul de față, aș răspunde fără să stau prea mult pe gânduri: maniera realistă în care sunt descrise acele scene desprinse parcă dintr-un film de groază (legat de acest subiect, nu vreau să intru în prea multe amănunte, ci doar să menționez că, la un moment dat, dăm peste un pasaj în care o crimă oribilă este transmisă live pe net; cei care au citit deja Coșmarul de la Killman Creek de Rachel Caine își vor da seama cam la ce anume mă refer); faptul că autoarea a creionat niște personaje secundare absolut înfiorătoare – viciate, imorale, dominate de plăcerea de a ucide, motivate de dorințe sexuale sau de fantasme (acțiunile lor mi-au oferit o stare de agitație; m-au făcut să stau în expectativă); conturarea personajelor principale într-o manieră realistă, cu calități și defecte; faptul că amănuntele din trecutul celor doi protagoniști ne sunt dezvăluite treptat; modul ingenios în care se leagă toate lucrurile (vă las pe voi să descoperiți ce anume îi leagă pe Diana și Marius – puntea de legătură între trecut și prezent); maniera finuță în care sunt descrise pasajele erotice.

Cartea începe cu un scurt prolog, în care ni se dezvăluie un asasinat petrecut în urmă cu zece ani, un eveniment dramatic în urma căruia destinul personajelor a fost complet schimbat.

,,Gloanțele pistolului semiautomat șuierau prin aerul umed al dimineții. Una dintre anvelope explodă, iar automobilul Volkswagen sări din drum, peste șanț, și se împotmoli în arătură. Ranger-ul opri, iar un individ purtând cagulă, din dreapta șoferului, coborî și, apropiindu-se de mașină, trase două gloanțe.”

În prezent, Diana află cu stupoare de la tatăl său că bunicul ei a înscris-o la masterat, în Cluj-Napoca, iar lucru acesta nu o încântă deloc. Ea își dorise ca după terminarea facultății să revină în orașul său natal, Turda. Ura Cluj-Napoca, poate și pentru că acolo locuiau cei care au necăjit-o atât de mult pe mama ei, cât a trăit aceasta. Pe bunicul ei, Avram Rădulescu, l-a văzut doar o singură dată, după ce s-a mutat în oraș, pentru a urma facultatea, și asta a fost în urmă cu cinci ani. Iar unchiul ei, Liviu Rădulescu, îi ,,oferise” în trecut o mostră de răutate și agresivitate. Acum, bunicul îi cere în mod imperativ să se prezinte la firma deținută de el – compania Imperium, un adevărat imperiu imobiliar în acea zonă a țării, pentru angajare. Odată ajunsă la firmă, tânăra se trezește parcă în plin coșmar, fiind umilită de bunic. Acesta și-a vărsat furia asupra ei și a făcut-o de râs în fața tuturor.

,,  Dezbracă-te în clipa asta!

Ce?! exlama ea surprinsă.

Directorul se năpusti asupra biroului.

Adu-mi niște haine! strigă la interfon.

Dezbrac-o! zbieră la bărbatul aflat în încăpere, fără ca ea să știe cine era și ce scop avea   existența lui acolo.

Era tânăr, înalt, constituție atletică, la cămașă și cravată. Dar o o şocară ochii lui de o nuanță indigo electrizantă.

Acesta se apropie de ea cu mișcări de felină. Fata făcu un pas în spate.

Să nu te atingi de mine! se rățoi ea.

Taci naibii și schimbă-te! strigă căruntul.

Tânărul ajunse în spatele ei și încremeni când îl simți prinzând lacătul fermoarului rochiței.      Își ținu respirația, încleștându-și mandibula, în timp ce atingerea fină a materialului coborâ până la sale, fără ca individul să o atingă.”

Rudele ei au tot încercat să îi facă zile fripte, dar ea a continuat să vină la muncă. Rar primea câte ceva de făcut, în rest își ocupa timpul cu proiectele personale. Pe plan sentimental, se înfiripă o nouă relație între ea și Rareș, un fost coleg de facultate. Singura persoană care încearcă să o ajute, să o îndrume sau să o sfătuiască, este juristul firmei, Marius Dragomir, dar și acesta se comportă cu ea într-un mod cam ciudat. Îi pune foarte multe întrebări despre moartea mamei, despre accidentul în care și-a pierdut viața fratele ei, dacă Liviu a abuzat-o sexual. Ceea ce nu știe Diana e că el este un polițist sub acoperire aflat într-o misiune neoficială. Un bărbat care și-a dedicat întreaga viață pentru a-și răzbuna bunicul ucis cu sânge rece. Nimeni și nimic nu-l poate opri din a se răzbuna. Poate avea Diana încredere în el? Poate da frâu liber atracției pe care o simte față de Marius?

Lucrurile încep să se complice din momentul în care viața Dianei este pusă în pericol. Era să fie lovită de o mașină, dar a scăpat ca prin minune. Apoi este răpită, închisă într-un beci, urmărită prin intermediul camerelor video de indivizi dornici să o cumpere.

,,Își acoperi sânii cu brațele în încercarea disperată de a-și ascunde goliciunea. Apoi îi descheiară fusta, care căzu la podea, și îi traseră lenjeria. Își  dorea să intre în pământ de rușine. O prinseră de brațe și o luară pe sus, apoi o întinseră pe un suport de metal. Privi tavanul fals și observă camerele de filmat din mai multe unghiuri. O prinseră de brațe și le întinseră sub formă de cruce, apoi o legară de încheieturi. Picioarele îi atârnau și simțea materialul lenjeriei care încă era agățată de legăturile de la glezne. Plângea cu suspine, pieptul zbătându-i-se. După ce se asigurară că brațele erau legate bine, îi tăiară legăturile de la glezne și, depărtându-i coapsele, o legară de gambe în chingi.”

Marius a crezut inițial că Diana a fost victima unei farse făcute de cineva, eventual de către Rareș. Știa că în universitate există un cerc de studenți care se ocupau cu transmisia pe net a unor video-chat-uri cu fete plătite, așa că a făcut în așa fel încât să asiste la transmisia în care apărea Diana. Dar ce i s-a desfășurat în fața ochilor întrecea orice așteptare. Încăperea în care era ținută părea un beci, iar felul în care era legată părea rupt din filmele de groază. Fata urma să fie vândută cu scopul de a fi o jucărie în mâna unor criminali.

Până la urmă, Marius reușește să o salveze, dar tânăra se simte în continuare amenințată. Simte că viața ei este încă în pericol. Cineva o vrea moartă. Din acest moment începe o luptă continuă pentru supraviețuire. Va putea Marius să o țină în siguranță? Va accepta ea căsătoria de conveniență propusă de el? Cine o vrea moartă? Ce istorie îi leagă pe Marius și Diana? Va reuși Marius să rezolve misterele familiilor lor?

Am povestit doar câteva dintre evenimentele din carte. Nu vă rămane decât să descoperiți singuri răspunsul la fiecare întrebare. Un lucru este cert: cartea este interzisă cardiacilor. O recomand iubitorilor de adrenalină, fanilor genului thriller.

Cartea Legături fatale de Alina Cosma poate fi comandată de pe site-ul Editurii Petale Scrise.